Skip to content
Listopad 12, 2011 / Primosz

Marsz Niepodległości czy Marsz Pseudokibiców?

Nie wiem jak Wy spędzaliście nasze święto narodowe, ale ja postanowiłem wykorzystać świetna pogodę i udać się na Marsz Niepodległości w roli fotoreportera. Od początku liczyłem się z możliwą agresją zarówno w stronę blokady marszu jak i policji ale to co zobaczyłem przerosło moje oczekiwania. Na tyle ile moja relacja może być obiektywna (ponieważ nie widziałem wszystkiego) chciałbym zauważyć że sam Marsz składał się z osób nieagresywnych (parę razy nawet dało się zauważyć rodziny z dziećmi, bądź osoby starsze), o ile ta grupa reagowała na polecania organizatorów (np. zmiana trasy) to znaczną część stanowili pseudokibice oraz grupy ~15 osobowe które były nastawione tylko na robienie zadymy i starcia z służbami porządkowymi – które zresztą wykazywały się (lekko powiedzianą) nadmierną agresywnością i często niepotrzebnie prowokowały. Teraz chciałbym przedstawić parę zdjęć z demonstracji, niestety do strony „blokującej” nie udało mi się dostać więc zdjęcia przedstawiają tylko Marsz Niepodległości.

A dwie rady jakbyście mieli kiedyś okazję fotografować tego rodzaju „imprezy”:

Zadbajcie o własne bezpieczeństwo (np. gaz pieprzowy), tym bardziej jeśli chcecie robić zdjęcia z „linii starć” -kurtka przeciwko wodzie z armatek, grube bluzy (broń gładko lufowa/pałki), kask (choćby i rowerowy), koniecznie okulary ochronne, szalik (ochrona od gazu oraz twarzy).

Sprzęt foto- bierzcie tylko tyle ile naprawdę potrzebujecie – jedno body, jeden obiektyw, raczej bez plecaku, i liczcie się z tym że policja nie bierze odpowiedzialności za szkody wyrządzone przy „użyciu środków przymusu bezpośredniego”, oraz pamiętajcie że osoby agresywne wobec policji również nie będą szczęśliwe z tego powodu że robicie im zdjęcia.

Skomentuj

