Skip to content
Lipiec 8, 2011 / Primosz

Czas wrócić zdjęciami do Warszawy.

Mimo braku pogody, zaryzykowałem i postanowiłem się wybrać dziś na zdjęcia. Częściowo się udało co prawda deszcz zmusił do mocnego skrócenia czasu „zdjęciowego” ale mimo to mam parę zdjęć do podzielenia się z Wami. Ukażą się w dwóch postach a to ze względu na trochę rozgraniczenie między nimi – analogicznie, jeśli bym wieszał je na ścianie to w dwóch osobnych rzędach bądź kolumnach, tak by każdy z nich tworzył własne „opowiadanie”.  Poniżej zdjęć znajdują się dwa słowa mojego komentarza.

Wykonane nikonem d7000 + 17-55 f/2.8

Mimo wysokiej klasy obiektywu, zdjęcia wykonywałem na bardzo wysokich czułościach ISO:  1100, 1600, 4500, z maksymalnie otwartą przesłoną (2.8), a nawet mimo to momentami miałem czasy migawki 1/60 sek. Właśnie tu widać największą przewagę nowych aparatów nad starymi (w d5000 przy ISO 4500 zdjęcie nie nadawało by się do niczego a na pewno nie na portret). Wniosek z tego taki: zwracaj uwagę na pogodę i jeśli tylko zauważysz możliwość obniżaj ISO.

Skomentuj

